олимпиады

Методичні рекомендації щодо проведення І та ІІ етапів
Всеукраїнських учнівських олімпіад з російської мови та літератури

Нормативними документами, що визначають структуру і технологію проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з російської мови та літератури є Правила проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з мов та літератур національних меншин України, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2014 № 1134 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 22 жовтня 2014 року за № 1309/26086 та Методичні рекомендації щодо проведення ІІІ та ІV етапів олімпіад з мов та літератур національних меншин України (Додаток до листа ІІТЗО від 05.02.2015 № 1/9-53).
Мета проведення олімпіад з мов та літератур національних меншин України – духовний, творчий, інтелектуальний розвиток молоді, популяризація серед учнів знання мов та літератур національних меншин, підвищення його рівня; виховання молоді в дусі патріотизму та демократичних цінностей, залучення її до збереження та пізнання культурної спадщини національних меншин України; формування національної самосвідомості молодого покоління, толерантності та уміння жити в багатонаціональному та полікультурному суспільстві, усвідомлення спільних та відмінних рис в історії та культурі етносів, які живуть в Україні.
І та ІІ етапи олімпіади проводяться в один тур. Знання учасників перевіряються шляхом виконання письмових завдань.
Учасники отримують завдання і дають на них відповідь російською мовою. При виконанні завдань забороняється користуватися довідниками, словниками, таблицями, електронним обладнанням, засобами комунікації (Інтернет, мобільні телефони тощо).
Олімпіадні завдання для 1 (шкільного) етапу готують районні предметно-методичні комісії, для ІІ (районного) етапу організатори отримують від КЗ «ЗОІППО» ЗОР у встановлений термін через Інтернет-посилання.
Завдання для олімпіад складаються згідно із затвердженими МОН України навчальними програмами з російської мови та інтегрованого курсу «Література» так, щоб забезпечити рівні можливості виконання їх усіма учасниками і сприяти повному виявленню кожним із них рівня знань, умінь та навичок з предметів.
Завдання можуть включати:
- створення власного висловлення (враховується як орфографічна і пунктуаційна грамотність, так і вміння формулювати власну думку, використовувати і вдало наводити приклади із художньої літератури);
- конкретні відповіді на запитання, щоб з’ясувати рівень навченості учнів з фонетики, лексики, морфології;
- розбір синтаксичних одиниць (словосполучення, речення, текст);
- побудову, редагування, створення речень відповідно до вимог і особливостей завдання; 
- роботу з поданим текстом (групування частин тексту, перевірка лексичних, морфологічних, орфографічних, пунктуаційних норм і правил тощо);
- завдання у тестовій формі різних структурних типів.
Завдання з мови повинні мати системний характер, тобто спрямовуватися на те, щоб з’ясувати рівень навченості учнів з фонетики, лексики, фразеології, морфології, синтаксису, орфографії й пунктуації, культури мовлення тощо.
Для перевірки олімпіадних робіт мають бути передбачені відповідні критерії їх оцінювання, що полегшуватиме роботу членів журі й об’єктивуватиме самий процес оцінювання (особливо оцінювання творчих робіт).
Обсяг і рівень складності олімпіадних завдань мають забезпечити можливість розкриття інтелектуальних можливостей та творчих здібностей учнів. Доцільно пояснити школярам, що вони повинні прагнути виконати якнайбільшу кількість запропонованих завдань, але головною умовою перемоги в олімпіаді є виконання роботи краще за інших, оригінальніше, на високому творчому рівні. Оскільки олімпіадні змагання за своєю суттю відрізняються від звичайної шкільної контрольної роботи, необхідно забезпечити різноплановість завдань, що мають перевірити комплексність мовно-літературної підготовки учасників, їхню філологічну інтуїцію й мислення, вміння аргументувати власну точку зору тощо.
Згідно з пунктом 2 розділу ІV Правил проведення Всеукраїнських олімпіад з мов та літератур національних меншин України у разі виникнення питань учасники мають право після завершення всіх турів відповідного етапу олімпіад подавати заяву у письмовій формі апеляційній комісії з приводу правильності  та об’єктивності оцінювання виконаних ними завдань до підбиття остаточних підсумків відповідних змагань.
У заяві учень повинен зазначити причину апеляції. Але подання та розгляд апеляції не означає обов’язкову зміну оцінки.
Приклади завдань з російської мови та літератури за останні 10 років та тексти нормативних документів, що визначають структуру і технологію проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з російської мови та літератури розміщено на Заповікі у Методичному депозитарії вчителів російської мови, літератури та зарубіжної літератури http://zw.ciit.zp.ua/index.php/Методический_репозитарий_учителей_русского_языка_и_мировой_литературы_Запорожской_области#.D0.9C.D0.B0.D1.82.D0.B5.D1.80.D0.B8.D0.B0.D0.BB.D1.8B_.D0.BE.D0.BB.D0.B8.D0.BC.D0.BF.D0.B8.D0.B0.D0.B4

Координатор олімпіади з російської мови та літератури: Путій Тетяна Миколаївна, доцент кафедри філософії та суспільно гуманітарних дисциплін КЗ «ЗОІППО» ЗОР; 222-25-82; +380505774969

Немає коментарів:

Дописати коментар